piątek, 24 sierpnia 2012

Moja pielęgnacja włosów

Hej! W związku z dużą ilością pytań dotyczących moich włosów postanowiłam wreszcie stworzyć post na ten temat.

Moje włosy są naturalnie proste, ciężkie i mało podatne na układanie. I właśnie z tego powodu rzadko kiedy tworzę jakieś wymyślne fryzury ;) Aż wstyd się przyznać, ale najczęściej nie robię nic z moimi włosami ;) 
Kiedyś miałam obsesję na punkcie prostowania, teraz prostuje je bardzo rzadko i równie rzadko je kręcę, ponieważ bujne loki utrzymują się u mnie max 2h. Zawsze przed kręceniem lub prostowaniem używam sprayu termoochronnego Tresemme. 

Jeśli chodzi o naturalny kolor mogę go określić jako ciemny blond wpadający w mysi ;) Z racji tego, że mam bardzo ciemne brwi i dosyć ciemną karnację, mój naturalny kolor średnio mi pasuje więc zdecydowałam się na koloryzację. Jak wiadomo regularne farbowanie niszczy i osłabia włosy dlatego postawiłam na farbę bez amoniaku - Loreal Casting Creme Gloss. Stosuje ją już chyba od 4 lat i z moimi włosami nic strasznego się nie dzieje. Najpierw eksperymentowałam z ciemnymi kolorami - Ciemny Brąz 300 okazał się niestety na moich włosach czarny... Później testowałam Brąz 400 i Jasny Brąz 500. Ten ostatni kolor najbardziej przypadł mi do gustu. Kiedy Loreal wprowadził na rynek mroźne odcienie spróbowałam z kolorem Mroźne Trufle 513 i tak już zostało.

Co do pielęgnacji włosów nie ma tu większej filozofii ;) Obecnie myje włosy szamponem z Ziaji, wcześniej były to szampony od Dove lub Pantene. Na mokre włosy stosuję balsam nawilżająco - regenerujący z Joanny bez spłukiwania. Chyba od 2 miesięcy używam olejku Vatika. Naczytałam się zachwytów nad olejowaniem włosów więc stwierdziłam, że i ja muszę spróbować. Jak na razie kończę pierwszą buteleczkę więc jakichś spektakularnych efektów nie zauważyłam, ale na pewno kupię kolejną.
Ostatnią "fazą" pielęgnacji włosów jest przyjmowanie suplementu diety Silica. Przyznam się, że czasami zapominam łyknąć tabletkę więc może dlatego nie widzę pozytywnych zmian, które obiecuje producent ;)

Mam nadzieję, że ten post się komuś przydał :)) Jeśli macie jakieś sprawdzone kosmetyki i metody pielęgnacji włosów to piszcie! Chętnie dowiem się czegoś nowego :)
Pozdrawiam serdecznie!



Produkty:
1. Farba Loreal Casting Creme Gloss - Mroźne Trufle 513
2. Balsam do włosów nawilżająco - regenerujący Joanna
3. Szampon do włosów normalnych - Ziaja
4. Spray termoochronny - TREsemme Heat Defence
6. Pianka nadająca objętość - Loreal Hot Volume
7. Pasta modelująca Joanna
8. Olejek do włosów Vatika
9. Suplement diety wspomagający włosy i paznokcie Silica

8 komentarzy:

  1. Hej :) Dużo lepsze odżywki bez spłukiwania są nie z apteczki babuni ale np. z lnem, czy makiem. Co do szamponu, masz bardzo ładne włosy, pewnie nie myjesz ich zbyt często, bo szampon z SLSami na początku składu powoduje suszę. Jeśli o mnie chodzi odkąd zmodyfikowałam moją pielęgnację, mam dużo ładniejsze włosy. Jeśli mogę coś podpowiedzieć to: szampon bez SLS choćby z rossmannowej Alterry, a jeszcze lepsze są dla dzieci. Potem nawilżająca odżywka np. Nivea Long Repair, albo nowe odżywki Timotei (to nie reklama zresztą byłaby dziwna kilku producentów naraz), raz w tygodniu treściwa maska np. jajeczna albo miodowa Joanny, Ziaja też ma dobre, na koniec odżywka bez spłukiwania tak jak pisałam wyżej. Masz naprawdę piękne włosy, szkoda je niszczyć tym szamponem i średnim balsamem. Za kilka lat mogą Ci się za to "odwdzięczyć". Za to olej kokosowy pochwalam, tyle, że nie wszystkim pasuje. U mnie np. się nie sprawdza. A skoro u Ciebie efektów nie widać po jednej butelce, nie łudziłabym się, że się to zmieni, może inny olej wypróbuj? Np. arganowy, jojoba, masło shea? Opcji jest dużo :) Pozdrawiam, Olga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za te podpowiedzi na pewno skorzystam! :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Mam pytanie czy na Twoją długość włosów wystarcza jedno opakowanie farby czy musisz kupić dwa ? z góry dziękuje za odpowiedź ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie olej kokosowy się nie sprawdził wcale, strasznie puszył mi włosy ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile czasu zajęło Ci zapuszczenie tak pięknych włosów *.* ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)